keikhlasan adalah rencah utama

April 26, 2018

MAKAN MAKAN: Amber Chinese Muslim Restaurant




Restoran ini terletak di Nexus, Bangsar South. Boleh menggunakan aplikasi waze dan aplikasi gps lain untuk mencari dan mendapatkan arah ke lokasi ini. Makanannya sedap-sedap dan pastinya memikat selera. Cuma maaf pesanan telah dibuat ketika saya tiba. Jadi, nama sebenar masakan saya tidak tahu. Bila pesanan seperti ini kurangkan makan nasi agar dapat habiskan semuanya tetapi nasinya pun sedap.


Di bawah ini iadalah daging kambing yang diperap dengan rempah. Tidak pedas cuma kekurangan rasa kambing bagi yang gemarkan daging kambing yang ada bau atau sedikit bau. Tetap sedap!


Berikut pula adalah gambar sayur pak choy yang dimasak bersama cendawan. Tengok rupanya shaja sudah cukup mengujakan, inikan pula rasanya. 


Ayam goreng bercili di bawah ini adalah pilihan kepada yang tidak makan ikan atau daging kambing. Rasanya boleh tahan cuma terlalu banyak cili yang akhirnya dibuang begitu sahaja.


Salad buah. Ia dalah sesuatu kebiasaan ada buah dalam hidangan tetapi dengan menambahkan pisang, ia adalah suatu kelaianan. Sedap juga!


Siakap masam manis pula bukanlah kegemaran saya. Cara potongan ikan memudahkan untuk mengambil isi ikan dan memakannya. Penggemar siakap masam manis pasti boleh mencubanya.


Terung! Saya juga bukan penggemar terung tetapi masakan terung ini sedap! Boleh dicuba.


Dan akhir sekali sotong perap yang dibakar. Yang ini memang sedap. Cuma, kalau ada air asam pastinya lebih sedap. Orang kamoung pastinya suka cicah air asam.


Masih terdapat pelbagai menu di restoran ini. Secara kesuluruhan ia amat memuaskan dan sedap. Terdapat beberapa bilik dilengkapi televisyen untuk tempahan acara atau majlis tertutup.


banyak juga resepi yang divideokan dalam channel youtube 'moh kite'.




www.mohkite.com
keihlasan adalah rencah utama

*jadilah rakyat Malaysia yang baik. Pastikan duduk di rumah (stay @ home) dan mematuhi arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) atau Movement Controlled Order (MCO) daripada kerajaan untuk memastikan Corona virus atau COVID-19 tidak terus merebak. Angka kematian amat tinggi di negara-negara seperti United States of America (USA), China dan Italy. Berikan kerjasama agar angka kematian tidak terus meningkat di Malaysia. Banyak berzikir, beristighfar dan berdoa agar Malaysia dan seluruh dunia terselamat daripada wabak ini dan tak perlu lockdown.Bersihkan tangan selalu dengan sanitizer ataupun dengan air dan sabun. Pakailah penutup muka atau face mask selalu terutama bila keluar berhadapan dengan orang lain. Semoga vaksin atau ubat segera ditemui. Setiap penyakit ada ubatnya kecuali mati. Allah Maha Penyembuh.Kerajaan dah bagi penjimatan dan penangguhan banyak perkara seperti yang dicontohkan oleh Perdana Menteri Muhyiddin Yassin kepada Makcik Kiah penjual goreng pisang golongan B40. Artis juga perlukan bantuan prihatin BPN atau bantuan sara hidup BSH melalui LHDN kerana tiada golongan akan terpinggir. Janganlah terlalu mengecam vivy. KWSP (EPF) pun boleh dikeluarkan melalui kaedah i-lestari. Biarlah barisan hadapan (frontliners) melakukan kerja mereka dan semoga Allah merahmati mereka.Tak perlu jumpa sesiapa. Gunalah video call atau zoom meeting app kalau perlu sangat nak tengok muka. Telco Celcom, Digi, Maxis, UMobile dan XOX pun dah bagi 1GB free setiap hari. Walaupun harga minyak (oil price) RON95 dan RON97 turun, duduk ajelah di rumah. Jangan sampai kita jadi macam dalam cerita zombie ataupun Train to Busan.

SHARE:

No comments

Post a Comment

Blogger Template Created by pipdig